skip to main content

PENGARUH ATRAKSI WISATA DAN PROMOSI TERHADAP KEPUTUSAN BERKUNJUNG KE GOA KREO SEMARANG

*Virda Apriliasya Nurifa  -  Business of administration, Universitas Diponegoro, Jl. Prof. Sudarto, SH, Tembalang, Semarang, Indonesia 50275"., Indonesia
Hari Susanta Nugraha  -  Departemen Administrasi Bisnis, Universitas Diponegoro, Indonesia
Andi Wijayanto  -  Departemen Administrasi Bisnis, Universitas Diponegoro, Indonesia
Open Access Copyright 2023 The Author

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Citation Format:
Abstract

Tourism is one of the sectors that contributes to foreign exchange earnings and can help drive the national economy by reducing unemployment and increasing productivity of a country. The tourism sector has a significant role in the country's foreign exchange earnings, including job creation. From 2013 to 2019, the contribution of the tourism sector to gross domestic product (GDP) was 4.8%. This figure increased by 0.30 points compared to the previous year. This study aims to determine the influence of tourist attractions and promotions on visiting decisions to Goa Kreo Semarang. This research uses an explanatory research type and uses a sampling technique with non-probability sampling and purposive sampling. The sample of this study is 107 respondents who have visited the tourist attraction of Goa Kreo Semarang. The regression analysis.

 

Pariwisata merupakan salah satu sektor yang menyumbang penerimaan devisa dan dapat membantu mendorong perokonomian nasional dengan cara mengurangi pengangguran dan meningkatkan produktivitas suatu negara. Sektor pariwisata memiliki andil yang signifikan dalam penerimaan devisa negara, termasuk penciptaan lapangan kerja. Dari tahun 2013 hingga 2019, kontribusi sektor pariwisata dalam produk domestik bruto (PDB) sebesar 4,8%. Angka ini meningkat 0,30 poin dibandingkan tahun lalu. Penelitian ini memiliki tujuan guna mengetahui pengaruh atraksi wisata dan promosi terhadap keputusan berkunjung ke Goa Kreo Semarang. Penelitian ini memiliki tipe explanatory research serta menggunakan teknik pengambiln sampel dengan non probability sampling serta purposive sampling. Sampel penelitian ini adalah 107 responden yang pernah melakukan kunjungan ke Objek Wisata Goa Kreo Semarang. Analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis regresi.

Fulltext View|Download
Keywords: Atraksi Wisata ;Promosi; Keputusan Berkunjung.

Article Metrics:

Last update:

No citation recorded.

Last update:

No citation recorded.