skip to main content

Pengaruh Desain Produk, Harga, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Mebel Pada Cv Manunggal Rotan Jepara

*M. Fahim Khilda  -  Department of Administration Business, Universitas Diponegoro, Jl. Prof.Sudarto, SH, Tembalang, Semarang, Indonesia 50275, Indonesia
Agung Budiatmo  -  Universitas Diponegoro, Indonesia
Widayanto Widayanto  -  Universitas Diponegoro, Indonesia
Open Access Copyright 2025 The Author

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Citation Format:
Abstract

In the modern era, the growth of Business world is fast, one of them is furniture industry. Increasing the existence of the company can be done by done by having a high purchasing decisions of the customer. High purchasing decision can be influenced by a good product design, an affordable price, and a good promotion. Based on the sales data of CV Manunggal Rotan Jepara, every year experiencing an unstable tendency. This research aims to know the influence of product design, price, and promotion on the furniture purchasing decisions in CV. Manunggal Rotan Jepara. The data is gathered using a questionnaire and there are 96 respondents of CV. Manunggal Rotan Jepara consumers who have made at least one transaction. The result of this research shows that product design, price, and promotion have positive influences on the purchasing decisions of the furniture in CV. Manunggal Rotan Jepara. Based on these result, the suggestions that can be given in terms of design product are pay attention to product neatness by carrying out quality control before the product is marketed and characterize the product. Then, in terms of price, by improving the products which are sold, so that they can provide benefits at the right price. In terms of promotion, using various media, and increasing the frequency of advertising, and carry out incentivization.

Keyword: Product Design; Price; Promotion; Purchasing Decisions

Pada era modern pertumbuhan dunia bisnis semakin cepat, salah satunya industri furniture. Untuk meningkatkan eksistensi perusahaan dapat dilakukan dengan memiliki tingkat keputusan pembelian yang tinggi. keputusan pembelian yang tinggi dapat dipengaruhi oleh desain produk yang baik, harga yang terjangkau dan promosi yang baik. Berdasarkan data penjualan CV Manunggal Rotan Jepara, setiap tahunnya mengalami kecenderungan tidak stabil. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh antara desain produk, harga, dan promosi terhadap keputusan pembelian mebel CV Manunggal Rotan Jepara. Data yang dikumpulkan di penelitian ini dengan kuesioner dan sampel sebanyak 96 responden konsumen CV Manunggal Rotan Jepara yang sudah melakukan transaksi minimal satu kali. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa desain produk, harga, dan promosi memiliki pengaruh positif terhadap keputusan pembelian mebel CV Manunggal Rotan Jepara. Berdasarkan hasil tersebut maka saran yang dapat diberikan dari segi desain produk adalah memperhatikan kerapian produk dengan melakukan quality control sebelum produk dipasarkan serta memberikan ciri khas pada produk. Dari segi harga dengan cara peningkatan terhadap produk yang dijual agar dapat memberi manfaat sesuai harga. Dari segi promosi dengan menggunakan berbagai media dan meningkatkan frekuensi periklanan, dan pemberian insentif. 

Kata Kunci: Desain Produk; Harga; Promosi; Keputusan Pembelian

Fulltext View|Download
Keywords: Desain Produk; Harga; Promosi; Keputusan Pembelian

Article Metrics:

Last update:

No citation recorded.

Last update:

No citation recorded.