skip to main content

Pengaruh Kualitas Produk dan Brand Image terhadap Kepuasan Pelanggan pada Perusahaan Visval

*Alifia Widya Ghaissani  -  Master Degree Business Administration, Universitas Katolik Parahyangan, Indonesia
Gandhi Pawitan  -  Master Degree Business Administration, Universitas Katolik Parahyangan, Indonesia
Open Access Copyright 2024 The Author

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Citation Format:
Abstract

This study was conducted to examine the effect of product quality and brand image on customer satisfaction at the Visval company. The research method used is quantitative and explanatory research. The population and sample in this study were customers who had shopped for Visval products on Shopee e-commerce at least once. Data collection technique in this study used a questionnaire method. The total respondents collected in this study were 145 respondents. This study uses multiple linear regression analysis techniques using IBM SPSS 25 software. The results in this study indicate that Product Quality and Brand Image simultaneously have a positive and significant effect on Customer Satisfaction. Product Quality also has a positive and significant effect on Customer Satisfaction, and Brand Image also has a positive and significant effect on Customer Satisfaction.

Keywords: Brand Image; Customer Satisfaction; Product Quality

 

Abstraksi: Penelitian ini dilakukan untuk meneliti pengaruh dari kualitas produk dan brand image terhadap kepuasan pelanggan pada perusahaan Visval. Metode penelitian yang digunakan adalah penelitian kuantitatif dan eksplanatori. Populasi dan sampel pada penelitian ini adalah pelanggan yang telah berbelanja produk Visval pada e-commerce Shopee setidaknya satu kali. Teknik pengumpulan data pada penelitian ini menggunakan metode kuesioner. Total responden yang terkumpul pada penelitian ini adalah sebanyak 145 responden. Penelitian ini menggunakan teknik analisis regresi linear berganda dengan menggunakan software IBM SPSS 25. Hasil pada penelitian ini menunjukkan bahwa Kualitas Produk dan Brand Image secara simultan memiliki pengaruh yang positif dan signifikan terhadap Kepuasan Pelanggan. Kualitas Produk juga berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap Kepuasan Pelanggan, dan Brand Image juga berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap Kepuasan Pelanggan..

Kata Kunci: Brand Image; Kepuasan Pelanggan; Kualitas Produk

Fulltext View|Download
Keywords: Brand Image; Kepuasan Pelanggan; Kualitas Produk

Article Metrics:

Last update:

No citation recorded.

Last update:

No citation recorded.