skip to main content

Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian IndiHome di Kota Semarang

*Fakhruddin 'Azzam Harviyanto  -  Department of Business Administration, Universiras Diponegoro, Jl. Prof. Sudarto, SH, Tembalang, Semarang, Indonesia 50275, Indonesia
Sari Listyorini  -  Department of Business Administration, Universiras Diponegoro, Jl. Prof. Sudarto, SH, Tembalang, Semarang, Indonesia 50275, Indonesia
Agung Budiatmo  -  Department of Business Administration, Universiras Diponegoro, Jl. Prof. Sudarto, SH, Tembalang, Semarang, Indonesia 50275, Indonesia
Open Access Copyright 2024 The Author

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Citation Format:
Abstract

With the development and variety of telecommunication facilities and increasingly sophisticated information technology products, this happens as an impact of the development of information and telecommunications technology which is one aspect of the globalization era, amid the increase in computers and internet network services, companies are required to continue to innovate in order to improve purchasing decisions. This study aims to determine the influence between product quality and price on IndiHome's purchasing decision in Semarang City. This research is an Explanatory Research, and uses non-probability sampling as well as multi-stage and purposive sampling as sampling techniques. The sample used was 100 people who had bought and used IndiHome. This study uses SPSS for windows version 26.0 which is used for validity tests, reliability tests, correlation coefficient tests, determination coefficient tests, simple and multiple linear regression analysis, and significance tests (t test and F test). The results showed a positive and significant influence on product quality and price variables on purchasing decisions both partially and simultaneously.

Keywords: Product Quality; Price; Purchasing Decisions


Dengan berkembang dan beragamnya fasilitas telekomunikasi serta produk teknologi informasi yang semakin canggih, hal ini terjadi sebagai dampak dari perkembangan teknologi informasi dan telekomunikasi yang merupakan salah satu aspek dari era globalisasi, di tengah peningkatan komputer dan layanan jaringan internet, perusahaan dituntut untuk terus berinovasi agar dapat meningkatkan keputusan pembelian. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh antara kualitas produk dan harga terhadap keputusan pembelian IndiHome di Kota Semarang. Penelitian ini adalah Penelitian Eksplanatori, dan menggunakan non-probability sampling serta multi stage dan purposive sampling sebagai teknik pengambilan sampel. Sampel yang digunakan ialah 100 orang yang sudah pernah membeli dan menggunakan IndiHome. Penelitian ini menggunakan SPSS for windows version 26.0 yang digunakan untuk uji validitas, uji reliabilitas, uji koefesien korelasi, uji koefesien determinasi, analisis regresi linear sederhana dan berganda, serta uji signifikasi (uji t dan uji F). Hasil penelitian menunjukkan adanya pengaruh positif dan signifikan pada variabel kualitas produk dan harga terhadap keputusan pembelian baik secara parsial maupun simultan.

Kata Kunci: Kualitas Produk; Harga; Keputusan Pembelian

Fulltext View|Download
Keywords: Kualitas Produk; Harga; Keputusan Pembelian

Article Metrics:

Last update:

No citation recorded.

Last update:

No citation recorded.