skip to main content

Pengaruh Citra Merek Dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan Kartu Internet Simpati Telkomsel Di Semarang

*Muhammad Effendi Yassin Susastro Hadi Prawiro  -  Universitas Diponegoro, Indonesia
Andi Wijayanto  -  Universitas Diponegoro, Indonesia
Open Access Copyright 2021 Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis

Citation Format:
Abstract

Abstract: The need for technology today is growing rapidly from time to time. Telkomsel is an internet service with an increasing number of subscribers every year. This is a must-have requirement because it can help facilitate consumers. In the midst of intense competition, it made PT Telkomunikasi Indonesia Tbk. To develop a very rapid communication technology that has a huge influence on telecommunications service companies in Indonesia. This study aims to prove the effect to brand image and product quality on customer loyalty. The type of research is explanatory research. The sampling technique used is non-probability sampling with purposive sampling method. Google forms is used fot data collection. The sample used consisted of 100 respondents who use the SimPati Telkomsel card in the city of Semarang. The results shown that brand image and product has a significant effect on customer loyalty.

Keywords: Brand Image; Product Quality; Customer Loyalty; internet card SimPati Telkomsel Semarang

 

Abstrak: Kebutuhan teknologi saat ini semakin berkembang dari waktu ke waktu secara pesat Telkomsel merupakan salah satu layanan internet dengan jumlah pelanggan yang selalu meningkat setiap tahunnya. Hal ini menjadi kebutuhan wajib memiliki karena dapat membantu memudahkan konsumen. Ditengah persaingan yang ketat, membuat PT Telekomunikasi Indonesia Tbk. Untuk mengembangkan teknologi komunikasi yang sangat pesat yang memberikan pengaruh sangat besar bagi perusahaan telekomunikasi di Indonesia. Tujuan penelitian ini membuktikan pengaruh citra merek dan kualitas produk terhadap loyalitas pelanggan. Tipe penelitian ini adalah Explanatory research. Pengambilan sample menggunakan Teknik nonprobability sampling dengan metode purposive sampling. Menggunakan google form pada penelitian ini digunakan untuk mengumpulkan data sebanyak 100 responden kartu internet SimPati Telkomsel di Semarang dijadikan sampel penelitian. Hasil riset menyimpulkan bahwa citra merek dan kualitas produk berpengaruh signifikan terhadap loyalitas pelanggan.

 

Kata Kunci: Citra Merek, Kualitas Produk, Loyalitas Pelanggan; kartu internet SimPati Telkomsel Semarang

Note: This article has supplementary file(s).

Fulltext View|Download |  Research Instrument
Untitled
Subject
Type Research Instrument
  Download (2MB)    Indexing metadata
Keywords: Brand Image; Product Quality; Customer Loyalty; internet card SimPati Telkomsel Semarang

Article Metrics:

Last update:

No citation recorded.

Last update:

No citation recorded.