skip to main content

Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Minat Beli Ulang Dengan Keputusan Pembelian Sebagai Variabel Intervening Pada Holland Bakery Pandanaran Semarang

*Sekar Ayu Shabrina  -  Universitas Diponegoro, Indonesia
Agung Budiatmo  -  Universitas Diponegoro, Indonesia
Open Access Copyright 2020 Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis

Citation Format:
Abstract

Abstract: There are many factors in increasing consumer repurchase interest, such as product quality factors and the price offered by the company.The type of this research is explanatory research. And the sampling using nonprobability samples technique, by accidental sampling with purposive samples methods. Data collection techniques using questionnaires, interviews with 100 respondents who have purchased products at Holland Bakery Pandanaran Semarang. The research make use of qualitative and quantitative analysis by means of validity, reliability, correlation coefficient, determination coefficient, regression analysis, t test with SPSS 22.0 version application and sobel analysis to determine the effect of intervening variables.The result of this study shows that product quality has significant cum significant effect in purchasing decision, the price has an effect with are significant in purchasing decision, there is an influence on product quality on repurchase interest through purchasing decisions, there is an influence on price on repurchase interest through purchasing decision. Based on the sobel test results, there is an influence of product quality on repurchase interest through purchasing decisions and price on repurchase interest through purchasing decisions. According to the results of the mediation test, this purchase decision is a partial intervening variable in mediating the influence of product quality on repurchase intention and purchase decision is partial intervening variables in mediating the influence of price on repurchase intention.

  

Keywords: Product Quality; Price; Purchase Decision and Repurchase Intention

 

 

Abstrak: Salah satu langkah untuk menaikkan penjualan yaitu dengan menaikkan minat beli ulang konsumen. Terdapat banyak faktor untuk faktor kualitas produk maupun harga untuk ditawarkan oleh perusahaan dalam meninggikan minat beli ulang konsumen. Tipe penelitian yang digunakkan dalah explanatory research. Sampel diambil menggunakan teknik nonprobability sampling, menggunakan metode accidental dengan purposive. Teknik pengumpulan data dengan wawancara, dan kuesioner pada 100 responden yang pernah melakukan pembelian produk pada Holland Bakery Pandanaran Semarang. Analisis kualitatif dan kuantitatif dengan uji reliabilitas, validitas, koefisien determinasi, koefisien korelasi, uji t, analisis regresi dengan aplikasi SPSS 22.0 dan analisis sobel untuk mengetahui pengaruh dari variabel intervening digunakan dalam penelitian ini. Hasil penelitian ini membuktikan bahwa kualitas produk berpengaruh secara signifikan pada keputusan pembelian, harga berpengaruh secara signifikan pada keputusan pembelian, adanya pengaruh kualitas produk pada minat beli ulang melewati keputusan pembelian, adanya pengaruh harga pada minat beli ulang melalui keputusan pembelian. Berlandaskan dari hasil uji sobel, terdapat pengaruh kualitas produk pada minat beli ulang melewati keputusan pembelian dan harga pada minat beli ulang melalui keputusan pembelian. Berlandaskan hasil uji mediasi, keputusan pembelian merupakan intervening parsial dalam memediasi pengaruh kualitas produk pada minat beli ulang dan keputusan pembelian merupakan intervening parsial dalam memediasi pengaruh harga pada minat beli ulang.

 

Kata Kunci: Kualitas Produk; Harga; Minat Beli Ulang dan Keputusan Pembelian

Note: This article has supplementary file(s).

Fulltext View|Download |  Research Instrument
PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN HARGA TERHADAP MINAT BELI ULANG DENGAN KEPUTUSAN PEMBELIAN SEBAGAI VARIABEL INTERVENING PADA HOLLAND BAKERY PANDANARAN SEMARANG
Subject
Type Research Instrument
  Download (1MB)    Indexing metadata
Keywords: Product Quality; Price; Purchase Decision and Repurchase Intention

Article Metrics:

Last update:

No citation recorded.

Last update:

No citation recorded.