skip to main content

Pengaruh Brand Awareness Dan Customer Behavior Terhadap Keputusan Penggunaan Taksi Kosti Semarang

*Rachmad Suhartopo  -  Universitas Diponegoro, Indonesia
Handoyo Djoko Waluyo  -  Universitas Diponegoro, Indonesia
Open Access Copyright 2020 Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis

Citation Format:
Abstract

Business in the field of transportation sector is now currently growing rapidly. Companies compete with each other to attract consumers to use their transportation services to win the competition. Taxi Kosti as one of the transportation companies whose consumers have high usage decisions. However, some consumers began to switch to other transportation. This is due to the increasing number of online taxis that have sprung up by offering more attractive offers and service quality which is not much different. This study aims to determine the effect of brand awareness and customer behavior on usage decisions (studies on transportation services of Kosti Taxi Semarang). This type of research is explanatory research. The sampling technique uses accidental sampling and purposive sampling techniques. The number of samples taken was 100 respondents, who are Kosti Taxi’s transportation service users. Research used to determine the effect of brand awareness and customer behavior on usage decisions using statistics with the help of the IBM SPSS version 20.0 system.

 

Bisnis di bidang transportasi saat ini sudah semakin berkembang pesat. Perusahaan saling bersaing untuk menarik konsumen menggunakan jasa transportasinya untuk memenangkan persaingan. Taksi Kosti sebagai salah satu perusahaan transportasi yang konsumennya memiliki keputusan penggunaan tinggi. Namun, sebagian konsumen mulai beralih ke transportasi lainnya. Hal ini disebabkan oleh semakin banyaknya taksi online yang bermunculan dengan memberikan penawaran yang lebih menarik dan kualitas pelayanan yang tidak jauh berbeda. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh brand awareness dan customer behavior terhadap keputusan penggunaan (studi pada jasa transportasi Taksi Kosti Semarang). Tipe penelitian ini adalah explanatory research. Teknik pengambilan sampel menggunakan teknik sampling accidental dan sampling purposive. Adapun jumlah sampel yang diambil sebanyak 100 responden, yang merupakan pengguna jasa transportasi Taksi Kosti. Penelitian yang digunakan untuk mengetahui pengaruh brand awareness dan customer behavior terhadap keputusan penggunaan menggunakan statistik dengan bantuan sistem IBM SPSS versi 20.0.

Fulltext View|Download
Keywords: Brand Awareness; Customer Behavior; Keputusan Penggunaan

Article Metrics:

Last update:

No citation recorded.

Last update:

No citation recorded.