Fakultas Psikologi, Universitas Diponegoro, Indonesia
BibTex Citation Data :
@article{EMPATI13662, author = {Adistiya Nanda and Prasetyo Widodo}, title = {EFIKASI DIRI DITINJAU DARI SCHOOL WELL-BEING PADA SISWA SEKOLAH MENENGAH KEJURUAN DI SEMARANG}, journal = {Jurnal EMPATI}, volume = {4}, number = {4}, year = {2015}, keywords = {school well-being; efikasi diri; sekolah menengah kejuruan}, abstract = {Efikasi diri merupakan sebuah sumber kunci pribadi dalam mengembangkan diri, keberhasilan dalam beradaptasi, dan perubahan. Efikasi diri yang positif membuat remaja yakin dengan kemampuannya dalam melakukan tugas-tugasnya dan menghadapi hambatan di lingkungannya dengan baik. Keyakinan pada remaja ini dapat dibentuk melalui kualitas pendidikan yang baik, di mana lingkungan sekolah menjadi pengaruh penting. School well-being penting untuk diketahui karena dapat digunakan sebagai alat evaluasi bagi kesejahteraan siswa terhadap kehidupan di sekolah. Penelitian ini bertujuan untuk melihat apakah terdapat hubungan antara school well-being dengan efikasi diri pada siswa sekolah menengah kejuruan. Pengumpulan data menggunakan Skala Efikasi Diri (30 aitem; α = 0,869) dan Skala School Well-being (30 aitem; α=0,906). Populasi penelitian adalah siswa kelas XI SMK Yayasan Pharmasi Semarang yang berjumlah 261 siswa. Subjek penelitian berjumlah 142 siswa yang dipilih melalui teknik cluster random sampling . Hasil analisis regresi sederhana menunjukkan terdapat hubungan positif yang signifikan antara school well-being dengan efikasi diri pada siswa SMK di Semarang (r xy = 0,397; p<0,001). Sumbangan efektif school well-being terhadap efikasi diri sebesar 15,7%.}, issn = {2829-1859}, pages = {90--95} doi = {10.14710/empati.2015.13662}, url = {https://ejournal3.undip.ac.id/index.php/empati/article/view/13662} }
Refworks Citation Data :
Article Metrics:
Last update:
Jurnal Empati by https://ejournal3.undip.ac.id/index.php/empati is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The Authors submitting a manuscript do so on the understanding that if accepted for publication, the copyright of the article shall be assigned to Jurnal Empati and Faculty of Psychology, Universitas Diponegoro as the publisher of the journal. Copyright encompasses rights to reproduce and deliver the article in all forms and media, including reprints, photographs, microfilms, and any other similar reproductions, as well as translations.
Jurnal Empati and the Faculty of Psychology, Universitas Diponegoro, and the Editors make every effort to ensure that no wrong or misleading data, opinions, or statements be published in the journal. In any way, the contents of the articles and advertisements published in Jurnal Empati are the sole and exclusive responsibility of their respective authors and advertisers.
The Copyright Transfer Form can be downloaded here: [Copyright Transfer Form Jurnal Empati]. The copyright form should be signed originally, scanned, and uploaded as a supplementary file when submitting the manuscript.
Jurnal EMPATI published by Faculty of Psychology, Diponegoro University