skip to main content

Pengaruh Kualitas Produk dan Citra Merek terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus pada Getuk ECO Kota Magelang)

*Sabrina Kirana Arpi  -  Department of Business Administration, Diponegoro University, Jl. Prof. Sudarto, SH, Tembalang, Semarang, Indonesia 50275, Indonesia
Andi Wijayanto  -  Department of Business Administration, Diponegoro University, Jl. Prof. Sudarto, SH, Tembalang, Semarang, Indonesia 50275, Indonesia
Open Access Copyright 2023 Sabrina Kirana Arpi

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Citation Format:
Abstract
The rise of various business choices in the field of food that are just starting to emerge enliven the competition. However, this doesn’t reduce the popularity of traditional food. Therefore, many food entrepreneurs deliberately bring back many traditional foods to a higher class so that they are able to compete with contemporary foods, one of which is Getuk ECO. One way is by increasing purchasing decisions. Purchase decisions can be influenced by product quality and brand image. From year to year, Getuk ECO's income fluctuates, which tends to decrease due to declining purchasing decisions. This study aims to determine the effect of product quality and brand image on purchasing decisions. This research technique is explanatory research with purposive sampling method. The data collection technique used a questionnaire which was distributed to 100 respondents who had made a purchase at Getuk ECO. The data analysis method used is regression analysis using SPSS 25.00 software. The results of the study concluded that product quality and brand image had a significant effect on purchasing decisions at Getuk ECO, Magelang City.

Maraknya berbagai pilihan bisnis di bidang makanan yang baru mulai bermunculan meramaikan kompetisi. Namun, hal ini tidak mengurangi kepopuleran makanan tradisional.Oleh karena itu, banyak pengusaha makanan yang dengan sengaja mengangkat kembali banyaknya makanan tradisional ke kelas yang lebih tinggi sehingga mampu untuk bersaing dengan makanan kekinian salah satunya Getuk ECO. Salah satu caranya dengan meningkatkan keputusan pembelian. Keputusan pembelian dapat dipengaruhi oleh kualitas produk dan citra merek. Dari tahun ke tahun pendapatan Getuk ECO menglami fluktuatif yang cenderung menurun dikarenakan keputusan pembelian yang menurun juga. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh Kulitas Produk dan Citra Merek terhadap keputusan pembelian. Teknik penelitian ini adalah explanatory research dengan metode purposive sampling. Teknik pengumpulan data menggunakan kuesioner yang disebar kepada 100 responden yang pernah melakukan pembelian pada Getuk ECO. Metode analisis data yang digunakan adalah analisis regresi dengan menggunakan bantuan software SPSS 25,00. Hasil penelitian menyimpulkan bahwa kualitas produk dan citra merek berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian pada Getuk ECO Kota Magelang.
Fulltext View|Download
Keywords: Citra Merek; Keputusan Pembelian; Kualitas Produk

Article Metrics:

Last update:

No citation recorded.

Last update:

No citation recorded.