skip to main content

Pengaruh Harga dan Brand Heritage terhadap Keputusan Menginap di Hotel Melva Balemong and Resort

*Dini Febriani  -  Departement of Business Administration, Universitas Diponegoro ,Jl. Prof. Sudarto, SH, Tembalang, Semarang, Indonesia 50275, Indonesia
Hari Susanta Nugraha  -  Departement of Business Administration, Universitas Diponegoro ,Jl. Prof. Sudarto, SH, Tembalang, Semarang, Indonesia 50275, Indonesia
Sari Listyorini  -  Departement of Business Administration, Universitas Diponegoro ,Jl. Prof. Sudarto, SH, Tembalang, Semarang, Indonesia 50275, Indonesia
Open Access Copyright 2023 Dini Febriani

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Citation Format:
Abstract
Hotel Melva Balemong is a 4-star Resort Hotel located in Ungaran Regency, Central Java. This hotel is a hotel with a heritage concept, which has a traditional and unique concept about the ancient Javanese people in their colonial period. This study aims to determine the effect of price and brand heritage on the decision to stay at Hotel Melva Balemong. This type of research is explanatory research and uses a sampling technique with non-probability sampling and purposive sampling, by distributing questionnaires as a data collection technique. The sample is 100 respondents with accidental sampling approach. The analysis used in this study is quantitative analysis with validity and reliability tests, correlation coefficients, determination coefficients, simple linear regression, multiple linear regression, as well as significance tests T-test and F-test. The results of this study indicate that Price (X1) and Brand Heritage (X2) has a stimulant and positive influence on the decision to stay.

Hotel Melva Balemong merupakan Hotel Resort Bintang 4 yang berlokasi di Kabupaten Ungaran, Jawa Tengah. Hotel ini merupakan hotel dengan konsep heritage, yang memiliki konsep tradisional dan unik tentang orang jawa kuno di masa kolonialnya. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Pengaruh Harga dan Brand Heritage terhadap Keputusan Menginap di Hotel Melva Balemong. Tipe penelitian ini adalah explanatory research serta menggunakan teknik pengambilan sampel dengan non probability sampling serta purposive sampling, dengan penyebaran kuesioner sebagai teknik pengumpulan data. Sampel berjumlah 100 responden dengan pendekatan accidental sampling. Analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis kuantitatif dengan uji validitas dan uji reliabilitas, koefisien korelasi, koefisien determinasi, regresi linier sederhana, regresi linear berganda, serta uji sinifikans uji T dan uji F. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa Harga (X1) dan Brand Heritage (X2) memberikan pengaruh secara stimulan dan positif terhadap Keputusan Menginap.
Fulltext View|Download
Keywords: Brand Heritage; Harga; Keputusan Menginap

Article Metrics:

Last update:

No citation recorded.

Last update:

No citation recorded.