skip to main content

Pengaruh Kepemimpinan, Budaya Organisasi, dan Manajemen Pengetahuan Terhadap Kinerja Karyawan: Studi Pada Karyawan Customer Service Kereta Api Logistics Indonesia

*azim asykari  -  , Indonesia
Widiartanto Widiartanto  -  Universitas Diponegoro, Indonesia

Citation Format:
Abstract

Abstract: This research entitled The Impact of Leadership, Organizational Culture, and Knowledge Management Systems on Employee Performance: A Case Study of Tangerang Logistics Train Customer Service, which was motivated by the progress of PT. Indonesia Railway Logistics in the field of logistics, especially in transportation problems, which are basically influenced by internal and external factors, internal factors such as leadership, organizational culture, knowledge management, have a major influence on the customer service as a person who is in direct contact with consumers.This research aims to prove whether leadership, organizational culture and knowledge management have an impact to the performance of customer service at PT. Indonesia Railway Logistics? This research uses quantitative methods to solve the problem. In this research, it is concluded that leadership (X1) has a significant and positive influence on customer service of PT Kereta Api Logisitics, Organizational culture (X2) has a significant and positive influence on customer service of PT Kereta Api Logisitics, Knowledge Management (X3 ) has a significant and positive influence on customer service of PT Kereta Api Logisitics, leadership (X1), Organizational Culture (X2), and Knowledge Management (X3) have a significant effect on customer service of PT Kereta Api Logisitics.

 

Keywords: Performance; Leadership; Organizational Culture; Knowledge Management

 

 

Abstrak: Penelitian ini berjudul Pengaruh Kepemimpinan, Budaya Organisasi, dan Manajemen Pengetahuan Terhadap Kinerja Karyawan: Studi Pada Karyawan Customer service Kereta Api Logistics Indonesia yang dilatarbelakangi oleh kemajuan PT. Kereta Api Logistik dalam bidang logistik terutama dalam masalah angkutan, yang pada dasarnya dipengaruhi oleh faktor internal dan eksternal, faktor internal kepemimpinan, budaya organisasi, manajemen pengetahuan, memiliki pengaruh besar kepada customer service sebagai orang yang langsung bersentuhan dengan konsumen. Penelitian ini bertujuan untuk membuktikan apakah kepemimpinan, budaya organisasi dan manajemen pengetahuan memiliki pengaruh terhadap kinerja customer service di PT. Kereta Api Indonesia? Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif untuk menyelesaikan masalah yang ingin dipecahkan. Pada penelitian ini menyimpulkan bahwa kepemimpinan (X1) memiliki pengaruh signifikan dan positif terhadap kinerja karyawan yaitu customer service PT Kereta Api Logisitics, budaya Organisasi (X2) memiliki pengaruh signifikan dan positif terhadap kinerja karyawan yaitu customer service PT Kereta Api Logisitics, knowledge Management (X3) memiliki pengaruh signifikan dan positif terhadap kinerja karyawan yaitu customer service PT Kereta Api Logisitics, kepemimpinan (X1), Budaya Organisasi (X2) , dan Knowledge Management (X3) memiliki pengaruh signifikan terhadap kinerja karyawan yaitu customer service PT Kereta Api Logisitic

 

Kata Kunci: kinerja; kepemimpinan; budaya organisasi; manajemen pengetahuan

Note: This article has supplementary file(s).

Fulltext View|Download |  Data Analysis
hasil test turnitin
Subject kinerja; kepemimpinan;budaya organisasi;manajemen pengetahuan
Type Data Analysis
  Download (1MB)    Indexing metadata
Keywords: Performance; Leadership; Organizational Culture; Knowledge Management

Last update:

No citation recorded.

Last update:

No citation recorded.