Fakultas Psikologi, Universitas Diponegoro, Indonesia
BibTex Citation Data :
@article{EMPATI46700, author = {Rafael Putranto and Farhan Santoso and Rifdhani Puruhita and Danendra Mahardika}, title = {ANALISIS KUALITAS PELAYANAN BENTO KOPI TEMBALANG SEMARANG}, journal = {Jurnal EMPATI}, volume = {13}, number = {5}, year = {2025}, keywords = {bento kopi, kualitas pelayanan, SERVQUAL}, abstract = { Perkembangan industri cafe yang semakin kompetitif menuntut pelaku bisnis untuk memiliki kualitas pelayanan yang baik. Kualitas pelayanan memegang peranan penting dalam menciptakan pengalaman pelanggan yang memuaskan dan membangun loyalitas pelanggan jangka panjang. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui tingkat kualitas pelayanan pada Bento Kopi Tembalang Semarang. Metode penelitian ini adalah metode kuantitatif deskriptif dengan menggunakan teknik analisis distribusi frekuensi dan nilai mean. Alat ukur SERVQUAL dari Yanottama (2020) dengan 21 item diadaptasi untuk menjadi instrumen dalam penelitian ini. Dari penyebaran alat ukur melalui google form diperoleh responden sebanyak 46 yang mengisi. Hasil dari penelitian ini adalah bahwa dimensi dengan nilai tertinggi yakni dimensi Assurance (X̅=3,337). Secara keseluruhan, nilai rata-rata dari lima dimensi adalah 3,20. Hal ini menunjukkan bahwa Bento Kopi Tembalang memiliki kualitas pelayanan yang tinggi. }, issn = {2829-1859}, pages = {385--392} doi = {10.14710/empati.2024.46700}, url = {https://ejournal3.undip.ac.id/index.php/empati/article/view/46700} }
Refworks Citation Data :
Article Metrics:
Last update:
Jurnal Empati by https://ejournal3.undip.ac.id/index.php/empati is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The Authors submitting a manuscript do so on the understanding that if accepted for publication, the copyright of the article shall be assigned to Jurnal Empati and Faculty of Psychology, Universitas Diponegoro as the publisher of the journal. Copyright encompasses rights to reproduce and deliver the article in all forms and media, including reprints, photographs, microfilms, and any other similar reproductions, as well as translations.
Jurnal Empati and the Faculty of Psychology, Universitas Diponegoro, and the Editors make every effort to ensure that no wrong or misleading data, opinions, or statements be published in the journal. In any way, the contents of the articles and advertisements published in Jurnal Empati are the sole and exclusive responsibility of their respective authors and advertisers.
The Copyright Transfer Form can be downloaded here: [Copyright Transfer Form Jurnal Empati]. The copyright form should be signed originally, scanned, and uploaded as a supplementary file when submitting the manuscript.
Jurnal EMPATI published by Faculty of Psychology, Diponegoro University